03 March 2014

titian perjalanan

Allahyarham Hassan Al Banna pernah cakap, masa hidup kita singkat tapi tanggungjawab yang kita pikul sepanjang hidup ni banyak.

Orang yang sedar pasal perkara ni akan berterusan berusaha untuk memenuhi tanggungjawab dia dalam hidup. Dorang akan cuba selesaikan sebanyak mungkin tanggungjawab dorang,untuk pastikan dorang pergi nanti tanpa meninggalkan kerja yang tak selesai.

Tapi kalau dah Allah nak panggil balik, nak tak nak kita kena balik la. 

Dan Allahyarham Zul Adnan (JS Kevin) pulak cakap, selagi nafas terlekat di rongga, selagi hidup terus di perjalanan.

Macam tu lah. Buat sebaik mungkin selagi masa untuk berbuat perkara-perkara yang patut dibuat tu masih ada.

No comments: