15 April 2013

Jodoh pertemuan

Allah pertemukan kita dengan seseorang tu mesti ada sebab.

Macam aku yang dah berjumpa dengan macam-macam orang. Ade yang jadi guru aku. Ade yang jadi kawan aku.

Dan ada yang jadi musuh aku.

Ada orang yang didatangkan pada aku sebagai ujian. Ada yang didatangkan untuk menggembirakan hidup aku. Ada yang didatangkan pada aku yang menyebabkan aku menangis, baca yasin kat luar ICU sepanjang malam dan menyebabkan aku sedar betapa memang kau tak ada tempat lagi nak mintak tolong melainkan pada Allah.

Aku harap perempuan yang Allah pertemukan dengan aku kali ni, inilah jodoh aku.

"Sabar la abang. Doa banyak-banyak. Sekarang Tuhan juga tempat mau minta tolong," pesan terakhir sorang lelaki yang berlainan akidah dengan aku, sebelum dia dan mak dia tinggalkan aku, Mak dan Abah kat ruang menunggu OT Hosp Kuala Lumpur 4 tahun lepas.

6 comments:

Wadi AR said...

bersabarlah. nanti jemput aku ye

diyah_Noh said...

aminnn

~* chirpy_chummy *~ said...

itulah orang kata, jauh perjalanan, luas pemandangan.

tapi kemana kita pergi sekalipun,
balik kita kepada Yang Esa juga nanti nantinya.

Semoga panjang jodoh kalian.amin. ;)

firdaus m said...

Tahniah dan moga dpt peace of mind insyaallah

karl said...

thanks guys :)

firdaus m said...

salam

terkejut aku tengok Astro Awani tadi and found out Jeff Hannemann passed away akibat liver failure.

Aku rasa ko pun minat Slayer cam aku gak

last album kluar ini tahun la kot.