07 December 2012

Jadi kurus.

"Ade certain doktor, dorang memang jenis betul-betul berkhidmat untuk masyarakat. Macam Dr Ratnam kat Mentakab," Bos aku cerita masa kitorang berbincang pasal psychotropic abuse.

Aku pergi buat routine inspection kat klinik Dr Ratnam. Sambil buat inspection Dr Ratnam tegur, dengan cara yang friendly la pada aku.

"You ni badan gemuk la. Kasi kurus sikit la, bahaya," kata dia sambil senyum.

Dapat la aku free consultation hari tu.

Pasni aku kena pergi sambung balik jogging. Kalau doktor yang takde kaitan dengan aku pun show concern pasal kesihatan aku, tak patut kalau aku sendiri buat tak cakna pada diri sendiri.


Baiklah doktor.


Dalam gambar kat atas aku duduk kat kerusi paling kiri. Sebelah kiri aku Aizat,sekarang dah jadi engineer,kot. Pastu Dr Zharif, kerja kat hospital mana aku tak tau. Lepas tu Aliff Farhan, jadi engineer gak kerja kat Bintulu. Yang bibir besar mulut ternganga tu Fikri, anak Dato' Fatah bekas MP Temerloh, sekarang kerja cikgu. Last sekali yang duduk kanan tu Dr Syahmi, sekarang housemen kat Hospital Tengku Ampuan Afzan. Dalam ramai-ramai kat meja tu aku la yang paling gemuk sekarang.

Camne bentuk aku sekarang? Lebih 40 kg daripada berat aku masa gambar tu diambik 8 tahun lepas.

3 comments:

smbotak said...

angap je la gambar ni macam pembangkit semangat. kena tengok sebelum keluar joging...

Wadi AR said...

gemuk itu sihatt

karl said...

smbotak: kah kah kah

Wadi: kah kah kah