10 December 2012

Basic

Orang Islam, kalau hidup tu rasa bercelaru sangat, pertama sekali, tengok muka tu dalam cermin. Cukup tidur ke tak. Kusut-masai tak. 

Pastu jawab soalan-soalan ni: Solat 5 waktu tu cukup ke tak. Quran tu bila last sekali kau baca dan telaah terjemahan dia. Ada tak berdoa pada Allah supaya Dia bantu kau menjalani hidup. Solat sunat taubat, sunat tahajjud, sunat hajat buat tak. Macam mana hubungan dengan mak abah kau,kau jaga tak hati mak abah kau, kau doakan mereka tak, kau buat baik pada mereka ke tak. Macam mana hubungan silaturrahim kau dengan adik beradik, saudara mara kau. Ada tak kau sakitkan hati keluarga kau. Ada tak kau mengumpat sesiapa pun. Ada tak kau dengki dengan orang lain. Ada tak perintah Allah yang kau langgar tapi larangan Dia kau buat.

Kalau semua benda kat atas elok-elok je, maka anggaplah kekacauan hidup kau tu ujian Allah.

4 comments:

firdaus.9898 said...

http://drmaza.com/home/?p=1335

byk2 istighfar klu kena musibah..

karl said...

terima kasih. aku dah tulis dah sikit2 pasal thyroid kat blog tukang bagi ubat. tak tau la btul ke benda tu yg ko nak tau.

Wadi AR said...

betul cakap engko ni

firdaus.9898 said...

bro thanks!