01 July 2012

Toreh getah



Semalam aku berborak dengan adik lelaki aku, Aiman yang sekarang ni form 1. Berborak pasal cita-cita, masa depan.

"Ade sorang kawan aku, dia cakap dia punya cita-cita akauntan," Aiman bukak cerita.

"Bagus la," aku balas balik.

"Pastu dia cakap kalau tak dapat jadi akauntan, dia nak kerja toreh getah," Aiman sambung cerita. Aku, mak dengan abah aku tergelak. Alia, sorang lagi adik aku tak gelak, sebab sibuk dengar lagu korea dalam mp3.

"Jauh betul cita-cita 1st dengan 2nd," aku terbahak-bahak.

"Dia cakap, kalau letak cita-cita jadi penoreh getah, yang tu mesti dapat punya (gerenti ade kerja),"

Aku rasa kawan Aiman ni gerenti budak pandai yang suka loyar buruk. Tapi ok la kot, daripada letak cita-cita nak jadi penyanyi AF. Getah sekarang ni boleh tahan gak mahal.


No comments: