03 August 2011

Ikhlas

Keikhlasan tu tak ade harga pun di mata manusia. Sebab ikhlas tu seumpama semut hitam yang berjalan di atas sebiji batu yang hitam dalam suasana malam yang gelap gelita. Indera mata manusia - mana boleh nak kesan sesuatu yang susah nak dikesan macam tu.

Tapi kepada orang yang beriman korang patut tau keikhlasan tu cukup besar darjatnya disisi Tuhan. Kalau tak, takkan la baca surah Al Ikhlas sekali, sama ganjaran macam baca 1/3 Al Quran.

(rasa macam dah pernah tulis dah entri ni)

2 comments:

Lady RaRa said...

baca surah Al-Ikhlas dan nak dapat ganjaran 1/3 tu pun kenalah ikhlas kerana Allah, bukan sebab ganjaran semata-mata..

perasan dak aku mengomen dah tiga entry? kahkahkah!

karl said...

haha, tau la tengah pantang, memang takde kerja betul ko ni eh