08 July 2011

Sesungguhnya, gas pemedih mata itu juga asid...

Kepada yang bakal menyertai Bersih esok, nak larang pun korang dah besar. Jadi pikir sendiri la. Tapi aku nak bagitau, tear gas kebiasaannya terdiri daripada serbuk berasid - jadi bawak la Eno, ubat sakit perut Maalox atau pun baking powder. Kalau kena gas tu, campur la Eno @ baking powder tu dalam air pastu basuh muka korang. Kalau korang pakai Maalox, pecahkan tablet tu pastu campur dalam air, pastu basahkan muka.



2 comments:

RepublicAku said...

aku rasa tidak perlu...biar realiti bila terkena semburan asap itu....nanti baru tahu...keh3

karl said...

aku tau. tapi takut ade orang innocent, orang kampung,pakcik2 makcik2 yg kebetulan datang dari kampung nak jenguk anak kat KL esok, tengah puak2 ni berdemo tiba2 polis baling bom asap, tiba kena kat orang yg takde kaitan ngan demo tu. harap2 ade la yg bagi tau pasal benda ni kat dorang.