23 July 2011

Saya tak pandai tulis Cina lah!

"Winnie, you dah siap belum translation warfarin counseling module?" aku tanya kat Winnie, amoi merangkap kawan tempat kerja aku.


Winnie yang cute sebab selalu senyum :)

"Belum lagi la, this weekend la buat," Winnie yang selalu senyum, senyum lagi.

"You translate from English to BM jugak kan? Macam mana kalau saya buat translation English - BM, you buat dari English - Chinese?" aku bagi cadangan.

"Kita buat English - BM saja lor. Saya tak pandai tulis tulisan Chinese laa,"

"Ape? You tak tau? Habis you speak Chinese ok je" aku dah start pelik.

"Betul la, saya tak pandai. Saya pandai cakap saja ma, tulis & baca saya tak tau,"

"Aiya, kesian la you, hehe"

Nasib baik aku pandai lagi baca + tulis tulisan Jawi. Kalau aku ada anak nanti, sumpah aku make sure anak2 aku pandai tulis + baca tulisan Jawi jugak.

4 comments:

Lucifer said...

-.-" cantiknya dia.

karl said...

cantik, tapi kesian tak pandai tulis Chinese characters. Jatuh saham.

RastaMat said...

cumil cumil..

jawi hampir pupus..

kita kena pertahankan..

karl said...

jawi kita kena pertahankan.

Malangnya kita menulis dalam rumi, kita baca majalah dan buku tulisan rumi. Mungkin tulisan jawi yang kita jumpa ialah bila baca Yasin atau Quran, nak bukak kitab jawi lama rasanya bukan lagi amalan budak Gen Y.

Akhirnya kita sama-sama ada saham dalam pembunuhan jawi