19 May 2011

nak naik, naiklah!



"Kalau minyak mau naik, naik saja la, apa mau kisah," Ah Kiat (bukan nama sebenar) bercakap dengan sinis.

"Government tiap2 5 tahun baru boleh tukar masa election. Tapi tiap-tiap kali election pun pilih orang yang salah,"

"Jadi kalau tanya sama saya amacam sekarang minyak naik, saya cakap naik saja la, mau naik sampai RM 10 satu liter pun tarak hal lo. Apa lu boleh bikin, minyak naik pun mau kena beli jugak,"

Aku tergelak sorang.

3 comments:

Republic Aku said...

kepadanya minyak itu bukan hal besar kerana kereta besar pun dia mampu beli dan dia juga bukan nya suka dapat duit dari org lain...."kereta puluh ribu boleh beli inikan pula naik 20 -30 sen...apa lah sangat"..


dari zaman jepun hingga hari ini kenaikkan tetap berlaku...yang perlu di lakukan ialah bagaimana menghalalkan keadaan....

aliaaroslan said...

kalau naik harga sikit sikit sen sen tu pastu sepanjang tahun, tu yg orang marah. cuba baik harga skali RM2, baru ok. orang marah pon skali tu je.

karl said...

Republic Aku - naik harga tu memang boleh justify, tapi yang aku paling geram cara kerajaan berdepan dengan kapitalis yg ambik kesempatan naikkan harga - macam takde telor

Kak Alia - hahaha. takde maknanya kak, kalau naik RM 10 seliter pun orang marah kejap je, pastu pilihanraya undi orang sama jugak. Malaysia ni takkan jadi macam Mesir, orang Malaysia tak berani nak berlawan dengan kereta kebal kalau pun dorang nak guling kerajaan