27 April 2011

Dosa pahala

Kalaulah dosa pahala tu boleh dikira - ada meter reading kat kepala, dahi atau kat mana-mana anggota badan,mungkin tak manusia cepat2 bertaubat bila buat salah, atau pun tetap bertangguh, tak ambik peduli macam keadaan sekarang (yang mana dosa pahala tu perkara ghaib)?

3 comments:

| Larasephia | said...

aku rasa kalau betul manusia ni terlahir dgn installed meter camtu, xdelah ramai sangat manusia yang binatang dalam dunia nie. KOT.

kawan said...

smua pun KALAU.


-kawan-

karl said...

Sephia - susah jugak nak cakap. Petunjuk, hukuman kadang2 susah nak mengekang kebuasan manusia. Sebab yg dilawan bukan manusia - tapi nafsu yang tiga kali masuk neraka sebelum mengaku Tuhan tu ada

Kawan - Hai kawan! Rasanya kau belum kenal aku betul2 - kalau tak mesti kau tau kenapa aku banyak menimbulkan "kalau" tu.