10 March 2011

jekyll & hyde

baik dan jahat. hitam dan putih.

mesti ada sebab wujud hyde dalam setiap orang. kalau hyde tu merosakkan, menjahanamkan, kenapa perlu ada dalam diri setiap orang?

aku masih lagi mencari jawapan soalan tu.

6 comments:

MATAHARI said...

hyde.



the imperfection.

Dark Half said...

malaikat dan syaitan
siang dan malam
jekyll dan hyde

setiap sesuatu ada pasangan yg kontra
mungkin ia untuk menguji?

karl said...

Matahari: yin & yang. Kalau takde yang, adakah keadaan akan jadi perfect?

Dark: menguji. mengimbang.
kadang rasa macam membincangkan paradoks pulak benda macam ni

MATAHARI said...

sebab itu lah aku menjadi the imperfection, menjadi hyde.
yang terlebih hyde.

nama lain aku ialah hyde.

karl said...

Matahari: hyde & jekyll tu, dua tetapi satu. macam mana pun kita buat, tetap takkan terpisah.

cuma bila imbalance berlaku, mungkin masa tu salah satu daripada dua jadi akan mendominasi

Dark Half said...

ntah kenapa aku rasa aku lebih banyak sifat jahat tu. kalau mati, konpem kena basuh lama2 kat neraka