03 February 2011

Sama'

Usai solat Isyak, ada jamuan makan kat surau. Lepas habis bacaan doa, terdetik dalam hati aku,

"Kalau takde orang ajak aku makan aku nak balik terus je ni,"

Dah siap bersalam semua aku pun terus nak chow pergi ke motosikal aku, memang aku nak balik pun, pastu sorang brader jemaah tegur,

"Makan la dulu," pelawa brader tu.

Aku tak jadi nak balik.

6 comments:

MATAHARI said...

kau rasa segan?

karl said...

aku ada rancangan sendiri sebenarnya lepas solat.

apa yang aku nak cakap sebenarnya, Allah dengar apa yang aku cakap dalam hati, mungkin sebab tu Allah takdirkan brader tu tegur aku.

Sifat 20. Sama' = mendengar

Akulah Aqilah Itu said...

Adab. =)

MATAHARI said...

owh. aku baru tau maksud sama'. terima kasih.

yup. ini mengingatkan aku pada satu kisah. tapi dah lupa.

Dark Half said...

memula aku nampak sama, baru perasan pas kau explain. sama'

ringkas tapi sgt mendalam

karl said...

@Matahari ingat ingat lupa..hehe..aku pun selalu macam tu

@Dark sifat 20. malangnya aku tak ingat semua. sebab aku belajar masa upsr, dan subjek PI tak masuk exam upsr