30 November 2010

“Kenapa Aku Tidak Menjadi Daun?” (re-publish from TV3 suku)

 
Update blog dengan cara keji. LOL. Sajak, gambar dan perenggan terakhir merupakan hasil kerja Che'Det, tuan punya website TV3suku. Website tu dah tak aktif, tapi lawak2 haram dalam web tu masih lagi ada jadi boleh la singgah ke sana untuk bergelak ketawa, haha.


“Kenapa Aku Tidak Menjadi Daun?”

Ku pandang kiri
Ku pandang kanan
Ku nampak lori
Ku nampak bulan
Aku melihat pada diri sendiri dan tertanya-tanya
Dalam banyak-banyak benda
Kenapa aku tidak menjadi daun?

Ku pandang kiri
Ku pandang kanan
Ku lihat gari
Ku lihat lokan
Aku melihat pada diri sendiri dan tertanya-tanya
Dalam banyak-banyak benda
Kenapa aku tidak menjadi daun?

Ku pandang kiri
Ku pandang kanan
Ku nampak jari
Ku nampak tangan
Aku melihat pada diri sendiri dan tertanya-tanya
Dalam banyak-banyak benda
Kenapa aku tidak menjadi daun?

Ku pandang kiri
Ku pandang kanan
Ku lihat duri
Ku lihat dahan
Aku melihat pada diri sendiri dan tertanya-tanya
Dalam banyak-banyak benda
Kenapa aku tidak menjadi daun?

Ku pandang kiri
Ku pandang kanan
Ku lihat strawberry
Ku lihat durian
Aku melihat pada diri sendiri dan tertanya-tanya
Dalam banyak-banyak benda
Kenapa aku tidak menjadi daun?




.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.






























fashasandhaduyong3
Woit! Syioknyerrr jadi DAUN!
Kah kah kah!
Kah kah kah!
Kah kah kah!

No comments: