18 November 2010

Indie music

Ramai orang cakap muzik Indie adalah muzik bebas yang tak terpengaruh dengan arus semasa muzik. Bila tanya budak2 muda sekarang, apa contoh band Indie, maka akan keluarlah nama-nama macam OAG, Bunkface, Carburetor Dung, Tilu, Hujan..hmm

Aku ada definisi sendiri pasal muzik Indie. Contoh muzik Indie? Dengar lagu kat bawah ni (format video)

2 comments:

yanayo said...

i like.. the real indie.. hehe..

karl said...

video kat atas tu bukanlah contoh lagu indie yang best. hahaha. cuma nak cakap, sepatutnya label "indie" tu merujuk kepada muzik yang dihasilkan secara jujur, bukan disusun sebab nak ikut trend..jadi apa2 jenis muzik pun kalau disusun dengan cara yang lahir dari hati, bukan atas pengaruh mana2 unsur luar..so kita boleh panggil muzik tu muzik indie.