19 July 2010

UFO, makhluk asing dan extra-terrestial - wujud ke tak?



Dah banyak pengkaji UFO, makhluk asing dan sebagainya kat atas muka bumi ni.

Semua tertanya-tanya, adakah hidupan kat alam semesta ni, hanya wujud kat atas bumi? Ada lagi tak makhluk yang macam manusia, yang ada tamadun yang lebih hebat wujud jauh melangkau Bima Sakti

Lama jugak aku follow teori-teori kewujudan extra terrestial ni. Sampailah aku berjumpa dengan ayat Al-Quran ni.

"Tidak Aku (Allah) jadikan jin dan manusia melainkan untuk mengabdikan diri kepada-Ku." - Surah az-Zariyat: ayat 56.

Jadi kesimpulan aku: Kebarangkalian wujudnya makhluk lain selain di Bumi, adalah amat tipis. Dan kalau mereka wujud pun, mungkin wujud sebagai makhluk tak berakal macam plankton, kuda laut ataupun sotong kurita.

Kenapa? Sebab jin dan manusia cuma wujud di atas muka bumi. Dua makhluk ni disyariatkan untuk mengabdikan diri kepada Allah, begitu juga malaikat. Rasulullah S.A.W diutus sebagai Rasul terakhir, jadi kalaulah wujud manusia/makhluk berakal yang lain di tempat lain selain di bumi, mesti Rasulullah dah diutus untuk berdakwah kepada dorang, kan?
 
Mungkin orang bukan Islam rasa kepercayaan aku ni rapuh, sebab bergantung kepada teologi, tapi sebagai Muslim inilah keyakinan aku.

Kalaupun UFO, makhluk asing dan segalanya tu tak wujud sekalipun, tak salah kita menerokai alam semesta ni. Sebab ilmu Allah tu luas, dan segala kejadian di alam semesta ni tak lain tak bukan untuk membuka minda kita kepada keajaiban ciptaan Allah. Malah saintis Barat mengkaji corak-corak bintang dan galaksi dengan tujuan untuk memahami penciptaan alam ni. Orang Islam pun patut belajar dan berebut mencari ilmu yang sama, kerana dengan ilmu lah kita akan mengetahui hakikat kekuasaan Allah dan kebenaran Islam.


 

1 comment:

kyo_9 said...

huhu.. ade teori yang menghubung-kaitkan UFO ngan dajjal..

wallahua'lam~