25 July 2010

Jangan macam tu bro

Ingatan untuk semua kaum laki macam aku

Bro, ko ingat lagi baik daripada orang lain?
Jangan macam tu bro, Allah lagi tau isi perut orang

Bro, ko ingat muda-muda boleh buat dosa, tua baru tobat?
Jangan macam tu bro, hidup mati kita tak tau bila

Bro, ko ingat ko belajar tinggi-tinggi, ko sorang je pandai, orang lain bodo?
Jangan macam tu bro, ada lagi pandai daripada ko

Bro, ko ingat ko sorang je betul?
Jangan macam tu bro, ko manusia, ada masa buat betul ada masa buat silap

Bro, ko ingat ko lah yang paling merana atas muka bumi ni?
Jangan macam tu bro, itu dugaan Allah, ramai lagi orang dapat dugaan lagi dasyat dari ko

Bro, ko ingat ko buat jahat ko boleh lepas?
Jangan macam tu bro, Allah tu Maha Adil. Tak kena kat dunia, akhirat ko kena jawab jugak

Bro, ko ingat ko loser, tak berguna?
Jangan macam tu bro, semua manusia dijadikan ada tujuan.

Bro, ko ingat bunuh diri boleh selesai masalah?
Jangan macam tu bro, takde masalah tak leh selesai, tu dugaan, bunuh diri masuk neraka woo..

Bro, ko ingat ko sorang je kuat?
Jangan macam tu bro, ramai lagi orang lagi gagah daripada ko

Bro, ko ingat sound2, marah2 orang boleh selesai masalah?
Jangan macam tu bro, slow talk, cakap baik-baik. Main kasar tak selesai masalah.

Bro, ko ingat pompuan ni barang mainan, boleh usung sana sini, boleh henjut ikut suka?
Jangan macam tu bro, ko laki, laki kena protect kaum pompuan

Bro, ko ingat hisap dadah, jadi mat rempit, lawan mak bapak boleh hilangkan masalah?
Jangan macam tu bro, ko buat jahat, nanti dapat balasan jahat

Bro, ko ingat ko boleh hidup ikut suka ko?
Jangan macam tu bro, hidup ni dah ada panduan, Allah dah bagi. Ikut panduan, kalau tak haru hidup

Bro, ko ingat takpe ke tinggal solat?
Jangan macam tu bro, nanti dalam kubur kena libas dengan malaikat ko nanti

Bro, ko ingatlah, jangan buat benda yang Allah tak suka. Hidup kadang atas, kadang bawah, dua2 ujian Allah. Dunia ni sementara je, perjalanan akhirat lagi panjang.

No comments: